follow me shampoo~

Wednesday, September 29, 2010

paling mahal di tempat paling rendah.

'kunci syurga bg anak2 lelaki dan anak2 perempuan (yg belum berkahwin) adalah ditelapak kaki ibu. andai ibu redha dan ALLAH redha...insyaALLAH syurgalah tempat kita.'


seharian hati rase terkilan mendengar sebuah nasihat yg pelik benar pd gegendang telinga, pada hati seorg anak, pada iman seorang ISLAM bila ada yg berkata:

'kalau mak awak sakit pun awak kene berkorban demi masa depan. mak awak pun kene berkorban'

masyaALLAH. insaf untuk menjadi org yg berilmu tp tak berfikir.

wahai pemberi nasihat, seandainya kamu seorg yg kejam...tetap akan aku dengar nasihatmu seandainya ada kebaikan di dalamnya...tp ini kita berbicara tentang tempat di mana kunci syurga kita terletak. lain lah kalau dah ada suami.

kunci paling mahal tp diletakkn di tempat paling rendah. kenapa? supaya kita tunduk. jgn bermegah2. jgn mengada2. patuh. taat. (ini aku rase lah~)

jangan kamu cerca ketinggian seorang ibu dengan mengatakan dia tempat kedua selepas masa depan.jadi ibumu adalah keutamaanmu selain ALLAH dan AGAMA. ini kan pulak time wanita tua itu sakit. bukan aku kt LONDON pun xbleh balik klu ibu aku sakit.22km jer pown. agak2 lah nasihat.


'hah, ni ingat ni time ni? x ingat....'
crdt to: google image

masa depanku urusan ALLAH. bukan aku tidak bercita2 tinggi...tp aku bagi aku, aku pilih untuk jadi yg biasa2 saja kalau di situ ada keberkatan keredhaan.

between u&me: kalau gaji aku berjuta2, boleh ker aku beli tiket 1st class, penerbangan direct ke syurga?

2 comments:

sudah.lepas

Related Posts with Thumbnails